چشمه هاي باداب سورت در مازندران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 23 دی 1395
بازدید : 45
نویسنده : rahnama-safar

چشمه‌هاي رنگي و زيباي باداب سورت؛ چشمه‌هايي بي نظير كه مانند آن در كشورهاي تركيه، آمريكا و نيوزلند وجود دارد و گردشگران زيادي را به سمت خود جذب مي­كند. اين چشمه ها در استان مازندران، جنوب شهرستان ساري، بخش چهاردانگه، دهستان پشت كوه، روستاي سورت، حد فاصل روستاهاي اروست و مال خواست قرار دارند.

چشمه‌هاي باداب سورت شامل دو چشمه با آب‌هاي كاملا متفاوت از لحاظ بو، رنگ، مزه و حجم آب است. چشمه پرآب داراي آب بسيار شور و داراي استخري با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زياد است كه معمولا در تابستان براي آب تني استفاده مي‌شود و براي درمان دردهاي كمر و پا، امراض پوستي، روماتيسم و مخصوصا سردرد ميگرن سودمند است و اين چشمه به علت شور بودن در فصل زمستان يخ نمي‌زند. چشمه دوم كه در بالادست و شمال غربي اين چشمه قرار دارد كه در اطراف آن كمي رسوب آهن نشسته است، ترش مزه و داراي آبي به رنگ قرمز و نارنجي است.

جريان آب‌هاي رسوبي و معدني اين چشمه‌ها طي سال‌ها، در شيب پايين دست كوهستاني، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه‌ي بسيار زيبا به رنگ‌هاي نارنجي، زرد و قرمز در اندازه‌هاي مختلف پديد آورده است.در واقع اين طبقات و حوضچه‌ها جاذبه‌ي اصلي و ويژگي منحصر به فرد چشمه‌هاي باداب سورت است.

صحنه‌هاي زيبا و خيال انگيز اين طبقات و محل ويژه قرارگيري چشمه در دامنه كوهستان و چشم‌اندازهاي اطراف به هنگام طلوع و غروب خورشيد تحسين برانگيز است كه تلالو نور خورشيد در حوضچه‌ها و انعكاس نور آنها موهبت خداوندي را به جلوه مي‌گذارد و بارها و بارها طبيعت دوستان را به تماشاي خود فرامي‌خواند.

چشمه‌هاي باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومين اثر طبيعي ملي ايران ثبت شد.چشمه‌هاي باداب سورت بعد از چشمه پامو كاله تركيه به عنوان دومين چشمه آب شور جهان ثبت جهاني شده است.
منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: چشمه هاي باداب سورت ,طبيعت گردي مازندران ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com